Vida de Pi(Life of Pi) by Yann Martel - PDF free download eBook

Book by

  • Published: Sep 15, 2015
  • Reviews: 1

Brief introduction:

Pi Pattel es un joven que vive en la India. Su padre es el propietario y encargado del zoológico de su ciudad, pero deciden emigar a Canadá y procurarse una vida mejor con la venta de los animales. Tras complejos trámites, la familia Pattel inicia...

Details of Vida de Pi(Life of Pi)

ISBN
9788423338481
Publisher
Grupo Planeta
Publication date
Book language
English
Pages
413
Format
PDF, FB2, EPUB, MOBI
File size (in PDF)
3717 kB

Some brief overview of this book

Pi Pattel es un joven que vive en la India. Su padre es el propietario y encargado del zoológico de su ciudad, pero deciden emigar a Canadá y procurarse una vida mejor con la venta de los animales. Tras complejos trámites, la familia Pattel inicia una travesía que se verá truncada por la tragedia una terrible tormenta hace naufragar el barco donde viajan, y Pi acaba compartiendo una suerte de bote salvavidas con un grupo de animales en ellos, un tigre de Bengala.

Pi tendrá que echar mano del ingenio para sobrevivir mientras los animales se ocupan de ocupar puesto en la cadena de alimentación y, a la postre, tendrá que defender su liderazgo frente al único que, previsiblemente, queda vivo, el tigre. El joven intentará domar a la fiera, demostrar quien es el que manda pero también cómo es posible la comunicación, la comprensión y el respeto entre hombrecito y animalote. Sólo así, Pi podrá sobrevivir.

Winner of the 2002 Booker Prize for Fiction.

See more interesting books:

  • Songmaster PDF
  • The Brothers Karamazov PDF
  • Death: The Final Stage of Growth PDF
  • Water Bound(Sea Haven: Sisters of the Heart Series#1) PDF
  • Doodlebug PDF
  • City of Golden Shadow PDF

How to download e-book

Press button GET DOWNLOAD LINKS and wait about 20 seconds. This time is necessary for searching and sorting links. One button - all links for downloading the book Vida de Pi(Life of Pi) in all e-book formats!

May need free signup required to download or reading online book.

A few words about book author

Martel was born in Spain in 1963 of peripatetic Canadian parents. He grew up in Alaska, British Columbia, Costa Rica, France, Ontario and Mexico, and has continued travelling as an adult, spending time in Iran, Turkey and India. Martel refers to his travels as, seeing the same play on a whole lot of different stages.

After studying philosophy at Trent University and while doing various odd jobs tree planting, dishwashing, working as a security guard he began to write. In addition no del ingenio para sobrevivir mientras los animales se ocupan de ocupar puesto en la cadena de alimentación y, a la postre, tendrá que defender su liderazgo frente al único que, previsiblemente, queda vivo, el tigre. El joven intentará domar a la fiera, demostrar quien es el que manda pero también cómo es posible la comunicación, la comprensión y el respeto entre hombrecito y animalote.

Sólo así, Pi podrá sobrevivir. Winner of the 2002 Booker Prize for Fiction.

TOP12 e-Books: